Kultovní stavebnice Lego přichází v Česku s novou sociální sítí Lego Life pro děti do 13 let. Sociální síť je dostupná přes mobilní aplikaci, která rozšiřuje herní možnosti a splňuje nároky na bezpečné online prostředí. Mimo jiné mohou děti v aplikaci používat i speciální emoji klávesnici. Lego Life chce dát dětem prostor k socializaci a personalizaci hry.
„Cílem společnosti LEGO Group je přinášet dětem také digitální herní zážitky, které doplní a podpoří hru s tradičními kostkami LEGO,“ vysvětluje Rob Lowe, hlavní vedoucí týmu LEGO Life. „LEGO Life je platformou, která umocňuje radost ze stavění a chuť pochlubit se svými výtvory, přitom děti stále rozvíjí v bezpečném digitálním prostředí.“
Vznik sociální sítě navazuje na velké množství fotek, které děti v minulosti sdílely v Lego časopisu nebo v online galerii. Součástí apky je personalizovaný newsfeed, který se přizpůsobuje osobním preferencím uživatele. Jsou zde také různé skupiny zaměřené například na zvířata, vozidla, sezónní aktivity i lokální témata. V rámci aplikaci mohou děti plnit i různé stavitelské výzvy nebo komunikovat s oblíbenými Lego postavami.
Jelikož je Lego Life určena primárně pro děti, je jejím důležitým prvkem bezpečnost při používání. Společnost Lego deklaruje, že uživatelé nové sociální sítě jsou chráněni před sdílením osobních informací, fotografií a dalších dat, která by napomáhala k bližší identifikaci nebo ke zjištění lokace. Všichni zde vystupují pod náhodně vygenerovanou trojslovnou přezdívkou, například „VévodaPůvabnáKreveta“. Místo profilových fotografií jsou použity obrázky figurek, které si děti samy vytvoří.
Obsah i veškeré komentáře kontrolují zaměstnanci Lega. Tito moderátoři procházejí speciálním tréninkem zaměřeným na dětskou bezpečnost a jejich úkolem je udržovat komunikaci na sociální síti v pozitivním a zábavném duchu. Zásady digitální bezpečnosti, v rámci nichž aplikace a sociální sítí fungují, by měly dát rodičům i dětem návod, jak se v digitálním světě chovat.
Na vytvoření aplikace, která už funguje také v USA, Velké Británii, Francii, Německu, Dánsku, Rakousku a Švýcarsku, spolupracovala také organizace UNICEF. Na jejím uvedení do ČR se podílela agentura Ogilvy. Svět Lego Life je ke stažení jak do zařízení s Androidem tak pro iOS.