Apple koupil aplikaci Texture, „Netflix pro časopisy,“ píší Financial Times

Americký technologický gigant Apple kupuje aplikaci Texture. Ta svým předplatitelům poskytuje přístup k obsahu dvou stovek časopisů. Akvizicí Apple udělal další krok v budování nabídky služeb s pravidelným výnosem, tři měsíce poté, co ohlásil úmysl koupit aplikaci pro rozpoznávání hudby Shazam. Hodnota transakce zveřejněna nebyla, uvedl list Financial Times. Ten Texture popisuje jako Netflix pro časopisy. Jedná se už o druhou akvizici Applu v tomto roce, v lednu to byla koupě kanadského startupu pro vývoj aplikací BuddyBuild.

Služba Texture vznikla v roce 2010 ve společnosti Next Issue Media. Tu jako společný podnik vlastní a svými tituly podporuje šest vydavatelských domů, konkrétně Condé Nast, Hearst, News Corp, Meredith Corporation, Rogers Media a Time. Za měsíční poplatek deseti dolarů (něco přes 200 Kč) nabízí neomezený přístup k více než 220 titulům včetně People, The New Yorker, Vanity Fair, National Geographic a Vogue. V současné době je dostupná jen ve Spojených státech a v Kanadě.

„Jsme oddaní kvalitní žurnalistice z důvěryhodných zdrojů a umožníme magazínům, aby i nadále produkovaly krásné a poutavé příběhy pro uživatele,“ prohlásil Eddy Cue, viceprezident internetových softwarů a služeb Applu. Pochvaluje si, že firma získala „dlouhý seznam magazínů od největších světových vydavatelů“.

Texture bude vycházet ze stávající aplikace Apple News, která byla spuštěna v roce 2015 a uživatele upozorňuje na materiály, jež ho zajímají. Apple tak hodlá posílit svou pozici na mediálním trhu oproti hlavním konkurentům Google a Amazon, kteří Texture také nabízejí ve svých online obchodech. Zároveň chce využít odlivu čtenářů z Facebooku, který média v poslední době zaznamenala. Facebook se začal soustředit především na uživatelský obsah, Apple tak chce přitáhnout čtenáře skrze svou platformu.