Grasshopper od Googlu učí začátečníky programovat v JavaScriptu

Grasshopper učí programovat na jednoduchých úkolech, jakým je i kreslení obrázků

Grasshopper učí programovat na jednoduchých úkolech jako kreslení obrázků

Inkubátor Area 120, spadající pod internetový gigant Google, přichází s novou aplikací Grasshopper, která jednoduchým a interaktivním způsobem učí své uživatele kódovat. Aplikace používá standardní JavaScript a pomocí snadných vizualizovaných úloh pomáhá zapamatovat si jednotlivé příkazy a řešit případné problémy.

Uživatelé nejdříve získávají teoretické znalosti, které si ověří v kvízu

Uživatelé nejdříve získávají teoretické znalosti, které si ověří v kvízu

Cílem Grasshopperu je především rozvinout v uživatelích základy programování tak, aby pro ně bylo další vzdělávání v tomto oboru jednodušší a porozuměli tak jeho základům. Celou aplikací provází luční kobylka (v angl. grasshopper), která vyučuje lekce a zároveň uživateli poskytuje potřebná vodítka. Aplikace je pak rozdělená na učení teoretických znalostí pomocí kvízů a praktické programování s interaktivními animacemi. 

Na začátku se studenti učí kreslit jednoduché vlajky, později přistupují ke složitějším obrázkům

Na začátku se studenti učí kreslit jednoduché vlajky, později přistupují ke složitějším obrázkům

„Při každém zadání používá student opravdový JavaScript ve vlastním editovacím prostředí. Uživatel má zadaný úkol, který řeší pomocí kódování, ale k napsání kódu mu stačí jen pár kliknutí. Pokaždé, když uživatel napíše nějaký kód, získá přímou zpětnou vazbu, která mu pomáhá vyřešit úkol,“ říká tvůrkyně aplikace Laura Holmes. „K dispozici jsou také měřiče postupu či  možnost získání různých ohodnocení, která uživatele motivují. Grasshopper je dostupný globálně pro platformy Android a iOS.

Nejnovější