Přes 53 % Čechů, kteří jsou připojeni k internetu, využívá k vyhledávání mobilní telefon minimálně stejně často jako počítač. Vyplývá to ze studie Connected Consumer Study společnosti Google. Počet Čechů, kteří používají chytrý telefon se za posledních pět let téměř zčtyřnásobil a internet na něm používají skoro dvě třetiny z nich.
Nejpoužívanějším nástrojem na mobilních telefonech je u Čechů zejména vyhledávání, jehož využití stoupá. Z mobilního telefonu vzejde až 40 % všech vyhledávacích dotazů. Uživatelé používají mobily i na sociální sítě a sledování on-line videí.
Pro uživatele mobilních zařízení je však klíčová také rychlost načítání webových stránek a jejich snadné ovládání. Průměrná rychlost načítání stránky je v Česku téměř devět vteřin, což je třikrát déle, než se doporučuje. Firmy tak mohou přicházet o zákazníky, kteří podle průzkumů odcházejí k rychlejší konkurenci. Společnosti se proto soustředí na přizpůsobení svých webů pro mobilní prostředí a jejich optimalizaci. „Investice do responsivního webu se nám bohatě vyplatila. I když vývoj zabral téměř dva roky, krátce po nasazení nového webu vzrostl konverzní poměr dokončení nákupu z chytrých telefonů o 40 % a celkový obrat z mobilních zařízení o 60 %,“ říká Jan Urban, generální ředitel e-shopu VašeČočky.cz.
Nejčastěji mobilní zařízení k přístupu na internet využívá skupina od 35 do 44 let. „V našem segmentu zvyšují podíl chytrých telefonů na prodejích ženy. Chytrý telefon jich k návštěvě našeho e-shopu používá o 40 % více než mužů a navíc i s o 14 % vyšší pravděpodobností nákup dokončí,“ doplňuje Urban.